tiistai 17. marraskuuta 2015

Laihtuu, laihtuu!

Nyt on taas vierähtänyt tovi kun olen tänne viimeks kirjoitellut. Kun ei vaan ole elämässä sen suurempia tapahtunut. Edelleen jatkan saikuttelua selän vuoksi. Tuntuu että asiat ei etene ja mie olen vaan niin kypsä tähän touhuun. En voi kun odotella..

Mutta olen nyt päättänyt alkaa vähän (enkä niin vähääkään) pudotteleen painoa. Ajattelin asteittain edetä. Viime viikolla alotin sillä että jätin leivät pois ja herkuttelut. Eli en leivo herkkuja, en syö karkkia, enkä roskaruokaa, ylimääräsiä sokereita pois, jos syön jotain perus ruokaa, niin en siitä ala sokereita tai muita katsomaan, mutta semmonen herkuttelusokeri sai jäädä pois arjesta joksikin aikaa. Ja huomasin että ihan vahingossa ruoka annoksista tuli huomattavasti terveemmät. Lisäksi alotin viime viikolla kävely lenkit, 15-30 min x 2 / päivä. No sehän meni plörinäks, kun tulin tiistaina kipeeks ja olen edelleen flunssasena.

Silti alotin eilen maanantaina kävellä 30-60 min x 2 / päivä. Aamu lähtee mukavasti käyntiin aamulenkillä ja jaksaakin paljon paremmin. Ja toinen kävelylenkki sitten iltapäivällä tai illalla. Muuten aika paljon näillä säillä viettää aikaa sisällä, niin siitä saa mukavan tuuletuksen. :) Aloin myös kiinnittää huomiota veden juontiin tällä viikolla. 3L vettä ois tarkotus juoda päivässä, eilinen ainakin meni hyvin, join hiukan enemmänkin, mutta sitten saikin ravata vessassa jatkuvasti. Mutta kaippa se tästä tasottuu.

Painoa mulla oli "projektin" alussa n. 89 kiloa. En tarkkaa painoa tainnut ottaa. Mutta noilla lukemilla ollaan tässä jo jonkun aikaa menty.. olen kyllä reilu 181 cm pitkäkin, että ei miulla ole kuin semmoset about 10 kiloa selkeää ylipainoa. Lisäksi haluisin että miun voima tasot kohoais, eli lihastakin sais vähäsen olla, että katsotaan miten tästä lähtee käyntiin. Nyt on paino 87.4kg, eli kyllä tässä on parempaan hiukan menty.

Ens viikolla olis tarkotus alottaa lihaskuntotreenit. Viikossa pitäis olla se 5 treeniä. Mutta toki jos alkaa heikommin niin edes 3 treeniäkin olis hyvä, ja siitä voi sitten aina lisätä treenien määriä. Alotan ens viikolla ihan kotitreeneillä, mutta seuraavalla viikolla aion mennä salille, miulla kun on kuukausi käyttämättä sinne ja jo maksettu. Sen kuukauden jälkeen pitää katsoa mikä on rahallinen tilanne, että onko varaa siellä salilla käydä vai yritänkö vain pärjätä kotitreeneillä. Mutta aika näyttää.

Ajattelin nyt toistaseks pitää tätä mun blogia laihdutus, treenaamis ja terveys mielessä. Tietysti kirjotan muustakin, jos tulee mieleen. Mutta tää on nyt se mihin aion ite elämässä panostaa, joten väkisinkin se täällä blogissakin näkyy päällimmäisenä. ;)

Mutta kiitos jos jaksoit lukea tän postauksen, jatkoa seuraa Ü

tiistai 18. elokuuta 2015

Reissussakin käytiin.

Oltiin Liettuassa reissussa viime viikolla J.n kanssa. Ja nyt kun reissusta on palauduttu, niin voisin siitä kirjoittaa ja muistella mitä siellä oikein tapahtuikaan. Kokeilen myös tässä tekstissä lisätä kuviakin.;)

Eli meidän reissu kesti kolme yötä. Lentomme lähti Helsinki-Vantaalta kuuden aikaan aamulla, yksi vaihto oli Latviassa. Olimme kuitenkin aika aikasin perillä Liettuan Vilnassa, menimme taksilla hotellille. Nauroin vaan takapenkillä taksissa, koska pelotti niin paljon, sillä taksikuski ajoi kun hullu. En itsekkään aja aina kaikista näteimmin ja olen ollut jos jonkinlaisten kuskien kyydissä, mutta ikinä ei oo auton kyydissä pelottanut. Mutta tuolloin pelotti, helpotuksena pääsimme perille ehjin nahoin. Taksi matka maksoi 15€. Hotellilla meille kerrottiin, että heillä on ihan parin korttelin päässä ihan uusi samaan ketjuun kuuluva hotelli, joka on täysin sama, mutta vain pari kuukautta ollut käytössä ja hieman kalliimpi, mutta pääsisimme sinne ilman lisäveloitusta nauttimaan reissustamme, ihmetellen suostuimme ja meidän kuljetettiin taksilla toiselle hotellille, mikä oli myös sijainniltaan hiukan parempi. Saimme täällä uudessa hotellissa tietää, että toinen hotelli oli yli buukattu, jonka vuoksi me saimme tämän mukavan yllätyksen.:) Ja ainakin täällä uudessa hotellissa oli MIELETTÖMÄN hyvät aamupalat! Kuola valuu jo ajatuksesta:D

Vilnassa ihmiset puhuvat englantiakin, toiset hyvin ja toiset ei niin hyvin, mutta ei ollut minkäänlaisia ongelmia selvitä siellä kielenkään puolesta, ja ainakin meidän käymissä paikoissa kaikkialla oli listoissa myös englanniksi menu. Kävimme joka päivä ravintolassa syömässä ja hinta siellä oli halvempaa kun suomessa. Toki sielläkin on eri hintaluokkia. Kallein taisi olla kahden hengen ruuista vähän alle 35€, mutta halvin taisi olla alta 19€. Kaikkialla toistettiin samaa kaavaa, molemmille pääruoka, itse join spriteä yhden tai kaksi (tai toinen saattoi olla vettäkin), J otti olutta yhden tai kaksi ja sitten vielä otin jälkiruuan. Eli siinä huomaa sen, että hinta eroa on siellläkin. Ruuat oli hyviä, jälkiruuat ei ollut niin makeita mitä olen suomessa tottunut syömään, mutta en sano että se huono asia olisi;D Olut oli halpaa, kallein oli vähän alta 3€ ravintolassa.

Vaatteet, makeiset yms. ei ollut paljon halvempia, mitä ihmettelin. Mutta ei semmoisia paljon sieltä osteltu. Hotelliltamme oli n. 2- 2.5 km, kahteen eri, isompaan kauppakeskukseen. Matka ei ollut pitkä, mutta kun lämmintä oli melkein joka päivä yli 30 astetta niin kävely oli itselle paljon rankempaa. Vanhaan kaupunkiin oli matkaa pari korttelia. Sieltä löytyi paljon niin sanottuja "torikauppiaita" ja ravintoloita oli joka kohdassa. Kävelimme yhtenä päivänä juna-asemalle, joka oli n. 2 km päässä hotelliltamme ja matkasimme siitä Trakaihin siellä kävelimme taas semmoisen 2 km katsomaan Trakain linnaa. Joka oli aika pieni, mutta ihan näkemisen arvoinen. Takaisin Vilnaan matkasimme bussilla.

Kävelyä tuli siis paljon! Eli jos suunnittelet matkaa Vilnaan niin pakkaa matkaan hyvät kengät , joilla on hyvä kävellä;) Vilnasta lähdimme torstai iltana. Matka lentokentälle sujui mukavasti SmartTaxin kyydissä, voin antaa vinkin, että menkää mielummin semmoisen kyytiin, koska matka taittuu mukavasti ja turvallisesti, ei myöskään tarvi pelätä henkensä puolesta;D

Eli kaiken kaikkiaan mukava reissu, suosittelen kaikille! Laitan loppuun vielä kuvia reissusta.
Näitä suloisuuksia näkyi paljon!

Käytiin ekana iltana syömässä vähän fingerfoodseja.

Vähän apple pieta. Kuvassa ei näy kuinka iso piirakka todellisuudessa on
Ai että, mielettömän hyvää lohta kasvisten kera ja paprika soossi, samaisessa ravintolassa
Käytiin Rimi- kaupassa, tämmösiä tiskejä suomeenkin;)
J.n toivomuksesta laitoin tänne sitten nää ällöttävät kuvat niistä elävistä kaloista mitä oli sen Rimin kalatiskin päässä. Näitä en haluu sit suomeen:D   J:"Pistä siihen, että varmasti tuoretta kalaa!:D"

Ihania pieniä katuja joita kuljeksia ja nauttia vanhemmasta kaupungin osasta.

Tuolla näkyy vähän uudempaa kaupunkia, sieltä löytyy kauppakeskuksetkin!

Kauniin katedraalin vieressä, oikealla puolella olisi vielä iso aukio.

Tämmöinenkin löytyi kun käveli vanhassa kaupungissa.
Vanhasta kaupungista löytyi suihkulähdekin.
Suihkulähteen luota näkymää.

Trakain Linna

Linnan sisäpihaa
Linnasta löytyi myös täytettyjä eläimen päitä ja paljon muita nähtäviä.

Noin, kyllä tuohon kuvien kanssa säätämiseen meinas hermot mennä, mutta lopulta onnistuin! Hyvä minä! Ja niin se nukkumaan meno aikakin tuli, eli hyvää yötä lukijat! Kiss and hugs Ü

perjantai 17. heinäkuuta 2015

Esimakua vuoden päähän.

Nyt kun on parin päivän kamalista päänsäryistä selvitty, niin voi taas harjoitella tätä bloggaamista. Ajattelin että voisin kirjoittaa tällä kertaa meidän tulevista häistä. Eli me ollaan menossa naimisiin vuoden päästä elokuussa. Tarkemmin 27 päivä. Oon tästä ehkä eniten innoissani. Ja varsinkin kun kaikki tuntuu menevän niin helposti ja stressittömästi eteenpäin. Stressitön on ollu mulle täysin vieras sana. Oon yleensä niin kamala stressipesäke, että saan helposti ihmiset mun ympärilläkin stressaantuun. Mutta nyt ajattelin alottaa häiden suunnittelun ajoissa, ettei sitten tarvi silloin vuoden päästä tarvi ottaa turhia paineita. No oonkin jo ostanu hääpuvun, sormuksen ja muut korut. Meillä on aivan upea hääpaikka valmiiks varattu ja ruuat, koristelut, koristelut ja muut tulee tilan puolesta. Siellä laitetaan kaikki valmiiks ja siivotaan. Eli meidän ei tarvi seuraavana päivänä mennä sinne siivoileen tai miettiä mitään muutakaan paikan suhteen. Ja kun paikka on kaunein ikinä näkemäni.

Suurin osa on siis hoidettu. J.n pukukin on katottu valmiiks käydään viel testaamassa värejä ja muuta. Budjetti meillä on aika pieni, koska ei haluta isompaa omaisuutta laittaa yhteen päivään, vaan nauttia loppu elämästäkin. Ilman lainaa häistä.. Toki me halutaan myös nauttia häistä. Eli ei me myöskään siis mitään semmosta maistraattivihkimistä haluta suorittaa. Eli näiden väliltä me mennään.

Halutaan sukulaiset juhlimaan meidän suurta päivää ja ihan muutama kaveri on kutsuttu. Yhteensä 67 henkeä on tällä hetkellä, meidät mukaan luettuna. Mutta tiedämme myös ettei kaikki pääse paikalle, joten vieras määrä siitä vielä laskee. Itse olen kertonut äidilleni ja hänen miehelleen ja tulevalle kaasolleni. Puoliskoni ei ole kertonut vielä kellekkään. Kuulemma aikoo kertoa miun kanssa siitä, sitten kun mennään sinne seuraavan kerran. Sen jälkeen voi sitä muillekkin kertoa.:)

Hääpuvun ostin käytettynä netistä. Puku on aivan ihana ja täydellinen. Laitan kuvia sitten vuoden päästä häiden jälkeen. J lukee tän kumminkin ja itse olen sitä mieltä ettei miehen kuulu nähdä pukua ennen kun vasta kun meidät vihitään. Joku muu saa olla erimieltä ja hyvä niinkin. Mutta se on itseasiassa meijän molempien henk.koht. mielipide, että puku nähdään vasta kun kävelen alttarille. Puku ei ihan viel mahdu mun päälle. Mutta onhan mulla vuosi aikaa pudottaa painoa;)

Sormuksen, korvikset ja kaulakorun ostin kultajousesta. Mikä on mun luotto korun ostopaikka. Ostan sieltä melkein aina omat paremmat korut ja usein myös lahjoja tulee sieltä ostettua. Meijän kihlasormukset ostettiin samasta paikasta myös. I like! Ostin käteen siron sievän yhden korun ja tiaran glitteristä. Sieltä kun löyty koruihin sointuva tiara ja koru.

Hääpaikka meillä on semmoinen vanha linna. Aivan ihana paikka. J tykkää kaikesta vanhasta ja historiallisesta, joten sitäkin ajateltiin kun meillä oli kaksi paikkaa mistä valittiin. Toki tuolla linnalla päästään myös halvemmalla ja helpommalla. Mutta vielä  kun paikka oli kauniimpi ja tunnearvollisempi, niin ei tarvinnut kauempaa miettiä. Meidän häistä tulee kyllä aivan täydelliset ja meidän näköiset. Ja pääasiahan on se, että me saamme toisemme.

Tässä nyt oli vähän esimakua meidän elämän tulevasta tärkeästä päivästä. Tähänkin aiheeseen palaan varmasti monesti vielä tässä blogissa. Mutta toistaiseksi ei ole aiheesta enempää kerrottavaa. Nyt iltapalalle ja nukkumaan. Kauniita unia mahdollisille lukijoille. Kiss and hug Ü

maanantai 13. heinäkuuta 2015

Alku aina hankalaa.

Muutamia viikkoja takaperin, tuli ehdotuksia, että mun pitäis alottaa bloggaaminen. Sen jälkeen olen sitä paljon miettinyt ja nyt päätin että voisihan sitä kokeilla. Tässä sitä nyt ollaan alottamassa. Pyydän jo anteeksi, jos joku tätä lukee. Mutta varmasti tää tästä paranee ajan myötä!

Eli alotetaas, olen pian 24- vuotias nuoren naisen alku. Statukseni on toistaiseksi avopuoliso. Ens vuoden häiden jälkeen sekin status muuttuu.;) Puoliskoni J.n lisäksi perheeseemme kuuluu myös koiramme ja hamsteri. Meidän ihana pieni perheemme<3

Olen myös vakityössä käyvä. Tosin nyt olen myös haaveillut alan vaihdosta. Selän ongelmien vuoksi en ole sitä voinut tehdä, ennen kuin nyt, kun fysioterapeutti sanoi että alan vaihto ei ole ongelma. Olenkin selvitellyt ja yritän päästä tämän vuoden puolella opiskelemaan oppisopimuksella. Voinkin tarkemmin kertoa aiheesta jos ja kun asiat etenee johonkin suuntaan.

Tämä miun blogi ei ole varsinaisesti mihinkään tiettyyn kategoriaan liittyvä. Vaan lähinnä kaikkeen mitä elämässäni tapahtuu. Eli pääsääntöisesti perheeni arkeen, tuleviin treenaamisiin, ruokavalio muutoksiin, häihin ja mahdollisiin opiskeluihin ja mitä tässä elämässä tulee vastaan. Niin ilot kuin surut. Tervetuloa seuraamaan Elämää meidän tavalla.:)